Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Ajudes de promoció de l'excel·lència acadèmica per a alumnes que hagin finalitzat estudis oficials d'ensenyaments artístics superiors durant els cursos acadèmics 2018-2019 o 2019-2020

Aprovar la convocatòria i el procediment de concessió de tres ajudes d'excel·lència acadèmica per a alumnes de les Illes Balears que hagin finalitzat estudis oficials d'ensenyaments artístics superiors a qualsevol centre espanyol durant els cursos acadèmics 2018-2019 o 2019-2020.

Código SIA

2414846

Personas destinatarias

Poden beneficiar-se de les ajudes previstes en aquesta Resolució les persones que hagin finalitzat estudis oficials d'ensenyaments artístics superiors a qualsevol centre espanyol durant els cursos 2018- 2019 o 2019-2020.

Plazo máximo para la resolución y notificación

1. Entre els dies 10 i 15 de setembre de 2021 s'ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors (dgfpieas.caib.es) un informe referent a la documentació de les sol·licituds presentades a la convocatòria.

2. Mitjançant la publicació d'aquest informe, es notifiquen la possible manca de documentació o els defectes de les sol·licituds. Els sol·licitants poden presentar la documentació per esmenar la sol·licitud fins al dia 30 de setembre de 2021. Si no ho fan, es considera que desisteixen de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21.1 de la Llei 39/2015. Dins aquest termini, els sol·licitants també poden al·legar el que considerin adient.

3. La proposta de resolució s'ha de fer pública entre els dies 16 i 31 d'octubre de 2021 a la pàgina web de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors (dgfpieas.caib.es).

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Conselleria d'Educació i Universitats

Trámites

X

Sol·licitud d'ajudes a la promoció de l'excel·lència acadèmica

Requisitos

1. Per poder obtenir una de les ajudes d'aquesta convocatòria, s'han de complir els requisits generals següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o d'algun estat membre de la Unió Europea. Les persones estrangeres no comunitàries han d'acreditar la condició de residents. Queden excloses de concórrer-hi les que es trobin en situació d'estada.

b) Tenir el domicili a les Illes Balears. A aquest efecte, s'entén que tenen el domicili a les Illes Balears les persones que tenen veïnatge administratiu a qualsevol dels municipis de les Illes Balears.

c) Haver finalitzat estudis oficials d'ensenyaments artístics superiors en algun centre espanyol durant els cursos acadèmics 2018-2019 o 2019-2020. Als efectes d'aquesta convocatòria, s'entén que un estudiant ha finalitzat els estudis si ha superat tots els crèdits que componen el pla d'estudis i ha abonat, si escau, les taxes corresponents per a l'expedició del títol.

2. Per poder obtenir l'ajuda, els sol·licitants han d'acreditar una nota mitjana igual o superior a 9,00 punts, expressada en una escala de l'1 al 10 amb dos decimals.

3. Resten excloses d'aquesta convocatòria:

a) Les persones que hagin cursat ensenyaments universitaris de grau.

b) Les persones que hagin cursat estudis corresponents a títols propis de les universitats.

c) Les persones que hagin obtingut el títol dels ensenyaments artístics superiors a partir d'adaptacions de títols corresponents a ordenacions anteriors (LOGSE).

d) Les persones que hagin obtingut el títol dels ensenyaments artístics superiors pel reconeixement de crèdits mitjançant l'acreditació d'assignatures superades en altres plans d'ensenyaments artístics oficials, així com pel reconeixement de crèdits procedents d'ensenyaments artístics conduents a l'obtenció d'altres títols, o per l'experiència laboral o professional, sempre que el nombre de crèdits reconeguts excedeixi els 30 crèdits ECTS.

e) Les persones en les quals es doni alguna de les circumstàncies establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, que prohibeixen ser beneficiàries de les subvencions que regula aquesta Llei.

Documentación a presentar

1. Per tramitar la sol·licitud, s'ha de presentar la documentació següent:

a) L'imprès de sol·licitud degudament emplenat i signat per la persona sol·licitant (annex 2).

b) En el cas d'alumnes estrangers, una fotocòpia del passaport i del número d'identitat d'estranger (NIE).

c) En el cas d'alumnes estrangers no comunitaris, una fotocòpia de la targeta de residència.

d) En el cas que no s'autoritzi l'Administració a comprovar les dades d'empadronament, un certificat d'empadronament que acrediti el veïnatge administratiu de la persona sol·licitant a un municipi de les Illes Balears.

e) Un certificat acadèmic complet —original o fotocòpia compulsada— en què constin totes les assignatures cursades durant la titulació, amb el nombre de crèdits, les qualificacions obtingudes, la nota mitjana de l'expedient acadèmic i la taxa d'eficiència definida en el Reial decret 861/2010, de 2 de juliol, pel qual es modifica el Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials. La nota mitjana s'ha de calcular d'acord amb el sistema de qualificacions establert en el Reial decret 1614/2009, de 26 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments artístics superiors regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 259, de 27 d'octubre).

f) Una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries del compte del qual l'alumne és titular o cotitular degudament emplenada i signada pel sol·licitant (annex 3).

g) Qualsevol altre document que l'Administració sol·liciti perquè el considera necessari per verificar el compliment i l'efectivitat de les condicions de concessió de l'ajuda.

2. Els exemplars impresos de documents electrònics únicament són vàlids si tenen el corresponent codi segur de verificació (CSV), que permet comprovar la integritat i la veracitat del document.

Modelos:

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

El termini per presentar les sol·licituds s'inicia el 25 de juny i finalitza el dia 15 de juliol de 2021.

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals

Contacto

Servicio o Sección responsable

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 3a planta). Tel.: 971177767

(siepa@dgfpieas.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar